Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 april 2018

Det här är verkligen superkul.

Alltså inte som i hö hö hö, utan det är väldigt roligt att skriva.
Trots att detta är årets tredje projekt är alltså skrivglädjen skyhög i Årstadal.
Jag är så lycklig för det. Kanske för att jag har varit mentalt inställd på det. Det betyder säkert en del.

Men nu packar jag ihop för idag och siktar mot nästa veckas tiotusen.
Kan jag snitta det per vecka klarar jag min egen deadline (sista juni), och då räknar jag med en betydligt lägre produktion under semestern och sedan en betydligt högre takt efteråt.
Jag håller en tumme!

Typ så.

Kommande vecka ska jag på en release på tisdag och vara helt ledig på fredag. Då ska vi (Jonathan, Linnea och jag) vaccinera oss mot TBE, gå på Skansen, äta något och sedan gå på bio.
Heldagsmys som jag ser oerhört mycket fram emot.

Det var den här helgen så här långt.
Väldigt ledsamt i fredags kväll och igår, men bra jobbat idag.





Inga kommentarer: