Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 november 2017

Vi brukar vara ett gäng författare

som äter julbord ihop, men i år har ingen tagit tag så jag ska istället äta det med Jonathan och Linnea på Gamla Riksarkivet, där Christian - min kusin - huserar under julen.
Vi ska äta lunch strax innan jul och Linnea åker Östersund. Då får man sitta i två och en halv timma och det borde väl räcka för alla skinkor, aladåber och syltor.
Jag längtar redan!



Har jag kommit igång idag tror ni?
No no no no no.
Jag är lite för besatt av min flytt den här morgonen – kanske för att de som ska flytta hit kommer på besök ikväll.
Well.
Dokumentet är öppnat, och om jag bara börjar brukar det där lösa sig per automatik. Jag älskar min hjärna på det sättet. Den liksom bara sätter igång.


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Julbord har jag inte varit på på säkert 20 år!

Anna Christina sa...

Åh, en sådan hjärna skulle jag också gärna vilja ha.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta; det är urmysigt tycker jag:)

Anna Christina, ja, jag är väldigt glad för den funktionen:)