Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 5 november 2017

Ni fattar inte hur stökigt det är hos mig.

Jag har verkligen inte börjat packa än, däremot har jag ingen pyssellust alls, så det ligger högar överallt som jag vanligtvis hade hittat plats för eller sorterat in någonstans. Inte den här gången.
Och städat har jag inte gjort på länge heller.
Jag sopar då och då, men knappt mer än så.

Jaja.
Idag ska jag på uppvaktning när Helen landar från New York och hon läser inte min blogg så det är ingen spoiler.
Sen ska jag på bio med Jonathan och Linnea. Inget jobb, bara schlapp. Precis vad jag behöver.
I morgon är det in i grottan igen.
7000 ord (och en synopsis på resten hade jag tänkt) återstår innan jag ska skicka det vidare. 8 arbetsdagar. Det det borde gå!

Typ så, denna härligt mörka novemberförmiddag i förorten.
Jag saknar inte ljuset ett enda dugg!



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Känns så meningslödt att städa och plocka i ordning när man har flytten nära förestående!