Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 november 2017

Jag har sålt exakt 314 e-böcker.

Vi kan väl konstatera att det inte är ett format som mina läsare väljer.
Däremot ljudböcker, på fil då. Jag har träffat massor med kvinnor under resorna i höst som tycker att det är perfekt att lyssna medan man tar en promenad med hunden, kör till jobbet eller sitter på tunnelbanan. Det verkar som de flesta vill göra något samtidigt som de lyssnar.
Jag tyckte det var superbra att lyssna när jag åkte till Västkusten och så länge jag har Fårdan är det ju perfekt.

När jag körde till Småland lyssnade jag på poddar med min telefon på högtalarläge. Är måttligt förtjust i lurar. I örat funkar inte, mina smala små öron tycker inte ett dugg om sådana pluggar och då har jag provat massor. Hörlurar öronen är bättre, men det känns inte så bra i en bil. Högt ljud på mobilen funkar superbra. Värvet två långa bra avsnitt (Mia Skäringer och Pernilla Wahlgren) och sedan Skriv en bestsellerpodden lyssnade jag på då.
Annars är det mest P1 som går när jag kör bil och har radiokontakt.

Det var det.
Morgonens lyssningsprat.

När jag skriver lyssnar jag inte på någonting alls. Förr hade jag alltid tv:n på, men inte längre. Min stora plasma drar en massa el och när jag fick för mig att jag skulle spara på det någon gång .... som en test ... så rök tv :n och den ständigt påslagna handdukstorken (den jag har här har en timerfunktion).
Å andra sidan måste det ha varit något fel på min förra lägenhets mätare, för det var betydligt dyrare med el där än här. Betydligt!

Då sätter vi väl igång.
Wohoo.




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte lyssna och göra något annat samtidigt. Jag slutar lyssna efter en stund. Att bara sitta och lyssna har jag inte tålamod till. Så Så för mig är det böcker som gäller. Skönt att ta sig den tiden och bara leva sig in i en historia.
Sanna