Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 13 november 2017

Jag är sugen på att ha en liten tvättmaskin i nya lägenheten.

Har inte haft det på många år, eftersom Jonathan bott hemma och det har varit mycket tvätt för en maskin.
Men som ensam kan man ju tvätta lite då och då  när det behövs. Lakan och sånt kan jag ju ta i tvättstugan.
Mamma har en smal, toppmatad maskin, och jag hade en i Fjällbacka.
En sådan här, typ.

Med det sagt: Det är strax dags att gå till tvättstugan. Jag kör det nödvändigaste idag och hänger upp det hemma, alltså tar det en halvtimma typ. 
Det är fördelen med många maskiner.

Det är allt idag.
Jag är lite ledsen över att min plan att åka vidare från Ludvika till Sälen spricker - eftersom jag ska vara i Gävle hos P4 lite väl tidigt på torsdag och vägarna är sådär från Sälen till Gävle.
Istället åker jag tåg Ludvikasvängen och så kör jag till Gävle/Ockelbo.
Så får det bli!

Hoppas att ni får en fin vecka!



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Typ den hade mamma innan, det var bra! Nu har hon ingen, går ner i tvättstugan. Men hon är 85, så hon borde ha en i lägenheten igen!