Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 11 november 2017

Då har vi bokat en resa igen, mamma och jag,

och den här gången ska vi vara borta i två veckor.
Samma ställe för fjärde året i rad.
Det känns tryggt och bra.
Förhoppningsvis ska vi slippa jordbävningar, åskoväder och vräkande regn den här gången. Och blir det så en dag gör ju inte det så mycket eftersom vi ju stannar en extra vecka. Wohoo, vad skönt det ska bli!



Annars idag har jag jagat tag på hyresgästerna som hyr lägenheten jag ska flytta till och frågat om det är möjligt att komma in tidigare. Jag skulle ju eventuellt vilja måla om, mäta , ställa in grejer och sånt så att det bara är att sätta allt på plats när flyttlasset går den 4:e december. Och de har flyttat ut så det är väl mest en fråga om när och om hur mkt jag måste betala.

Det var väl det.
Texterna är skickade och det gjorde jag klart redan i morse. Sedan tog jag mig en tur till bauhaus och tittade på heltäckningsmattor. Det skulle vara fint i mitt lilla sovrum, inbillar jag mig. Jaja. jag måste se den innan jag bestämmer sånt.

Iiiii.
Nu känns det äntligen kul att flytta!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det handlar väl om att de vill hinna städa också. antar jag... Men om flyttlasset går den 4e har du tre dagar på dig! Den är väl din från den 1e?

Åsa Hellberg sa...

Japp, men tror att den är städad och klar redan, de flyttade i mitten av september.


Anna Christina sa...

Flytta, ja. Det skulle en behöva göra lite då och då. Rensa bort det gamla och få in lite nytt.