Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 9 september 2017

Nu hittade jag Blogger

så att jag kan blogga en bild direkt från mobilen. 
Hittills är jag så himla nöjd med min nya fina telefon. Den har alla finesser som Sonyn hade, och några till. Dessutom är den vacker, blixtsnabb och känns gedigen på något sätt.
Än så länge har jag inte tagit några foton (mer än det här nere då) och provat ett par selfiesar som inte har den effekten som Sony hade, att släta ut rynkor.
Det gillar jag. Också.

Sonyn hakade sig, och var inte så höjd på slutet. Den ligger nu i skåpet som en reservare.
Någon gång kanske man behöver det också.

Idag ska jag jobba med mitt första kapitel. Jag fick feeling sent igår men då var det för sent. Nu däremot.
Tjoho.
Jag ska stanna hemma idag, igår var jag i centrum och ville DIREKT därifrån, så jag tror att jag behöver en promenad senare. Jag behöver vakna till, väcka kroppen som har legat i en vecka.

Det var väl det. Jag är tillbaka i skrivskorna!



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Makens Sony kraschade tidigare i augusti efter en FB uppdatering. Hade en likadan i reserv, den reagerade likadant. När vi var och köpte ny sa han i affären att vi var tredje kunden med kraschad Sony den dagen...
Smidigt att kunna blogga med mobilen. iPhone är inte längre kompatibel med Blogger, konstigt val tycker jag!

Elisabet Nielsen sa...

Härligt Åsa!
Och lycka till med första kapitlet. Själv petar jag just nu mest i texten men det besynnerliga var att jag var ovanligt produktiv under min förkylning. Kanske beroende på att jag aldrig hade särskilt hög feber och förmodligen också eftersom jag inte orkade göra mycket annat än att läsa, titta på tv eller sitta vid datorn.

Kristina sa...

Låter som en bra lördag! Skönt att du är på benen och fötterna har hittat ner i skrivskorna igen :)
Här i Uppsala är det Kulturnatten så jag ska iväg och andas in kulturens vindar. Sedan hem och kurera min förkylning. Vill ju inte vara sjuk imorgon när Simona firar 50 år! :(

Simona sa...

Mycket snyggt!