Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 september 2017

Jag KAN vara feberfri idag.

Även om jag tror att jag kommer att känna mig hängig ett par dagar till, så kan jag i alla fall GÖRA något. Idag behöver jag till exempel handla.
Och i morgon drömmer jag om att STÄDA. Skura golv så att det doftar citron när jag är klar.
Tvätta tänkte jag göra på måndag. Och är jag inte pigg i morgon kan jag ju städa även på måndag.
Visst vill man att allt ska skrubbas när man har varit sjuk?

I alla fall: Teresa ville ha första kapitlet av det hon godkände på synposis, och det ska hon få. Jag började lite igår och fortsätter idag.
Första kapitlet är så himla viktigt för mig.
Det är då jag sätter tonen och om inte den blir helt rätt där så funkar ingenting. Så jag hoppas att jag får till den nu. Å andra sidan ska jag inte börja skriva på den här fullt ut förrän senare i år, kanske till och med december, så förstakapitlet kommer säkert att ändras. Inte den övergripande handlingen, men hur den berättas. Det viktiga nu är att Teresa känner samma ton som jag.

Det var väl det. En dusch, lite frukost och I´ll be ready for Ica.





Inga kommentarer: