Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 1 september 2017

Jag älskar kvinnor.

Särskilt kanske när de har nått fram till det härliga att prata om sig själva istället för sina män.
Det var så himla trevligt igår. Jag var den sista att lämna kalaset, och då var klockan 00.00.

Så jag är lite trött idag.
Jag ska jobba med att leta fram några filer som jag tror att jag kan ha sparat på en gammal hårddisk, och sedan ska jag inspirationsläsa, men skriva kommer jag inte att göra idag ... tror jag.

Comhem har tagit bort en massa kanaler, och innan den konflikten är löst så frisänder de C-more, så jag tänkte scanna deras filminnehåll och kanske se något trevligt mitt på dagen (!)
Just nu sänds I hetaste laget med Tony Curtis, Jack Lemmon och Marilyn Monroe.

Ikväll håller vi tummarna för Carina på Kristallengalan!

Från vänster: Viveca Sten, Carina Bergfeldt, Sofie Sarenbrant, Pamela Andersson, Susanne Boll, Pernilla Ericson och moi. 


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Fy vad sent du var ute! ;) Vi har Telia, de brukar också förlora Femman, men den kommer alltid tillbaka...

Åsa Hellberg sa...

Ja, hoppas det!

Annika Estassy sa...

Menar du att yngre kvinnor talar om sina män? I så fall är jag född gammal. :)