Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 16 september 2017

För första gången ska jag bo

i en lägenhet som bara har fönster åt ett håll.
Jag har bott i hundratals, så någon har säkert varit lite och åt ett håll, men de sista 23 åren har jag i alla fall sett åt två.

Utsikt mot gården, och igår smög vi in på bakgården och tittade upp mot 7:e våningen och tror att balkongen har sol hela dagen ... och att jag kommer att bo över huset mitt emot vilket skulle betyda ingen insyn trots att husen står galet tätt.
Ica Nära i samma hus.
200 meter till vattnet vid Liljeholmskajen och massor med restauranger som jag kanske inte kommer att besöka särskilt ofta, men det gör att det är rätt mycket folk i kvarteren dagtid vilket jag tycker är kul.
Det ligger nog en hel del företag där.

Igår åt vi lunch, Jonathan Linnéa och jag, och de är väldigt nöjda med mitt nya område.
De kommer att bli lättare att locka dit dem än vad det är att locka dem hem hit med bussar och tunnelbana.

Det var dagens rapport från Åsa som lite undrar hur det här ska gå till.
Men jag gråter inte längre i alla fall, det är bra.
Jag ska börja rensa redan nu, har jag tänkt. I alla fall i huvudet. Blir jag bara av med besiktining och visning så kan jag ju ställa till det som jag vill.

Typ så.
Nu ska jag strax träna.
Tjohej!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tänk så många karaktärer till nya böcker du hittar bara du går utanför dörren! Låter mycket bra :)

Simona sa...

Hurra och tjohej!