Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 september 2017

Jag hade lagt ut annons på blocket för att sälja mitt köksbord.


Men jag ångrade mig.
Jag ska få in det in nya lägenheten på något sätt. Tanken är egentligen att man ska sitta vid en bardisk men jag vill nog inte det. Jag har bott smått tidigare och brukar kunna vara finurlig, i värsta fall får jag väl sälja bordet när jag har flyttat in. Det är så himla fin toch stolarna är otroligt bekväma.
En av sofforna ryker däremot men tänkte ha visningen nästa vecka innan jag lägger ut en annons på den. 

Typ så efter träning, handling, lunch, funderingar, lite mejl och sånt.
I morgon är det releasefest i Farsta och på fredag intervju och köpa spackel. 
Wohoo.

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bra tänkt! Man vet aldrig förrän man provat!

Annika Estassy sa...

Precis - testa först! Tack vare att vi fick in ett sideboard i badrummet och två bokhyllor i hallen, slapp vi sälja dem.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, precis!

Annika; jag får in ett av mina högskåp i badrummet har jag sett:)
Men sen återstår två ...:)